(F)luistergesprek

Loop je vast in jouw woorden en gedachten? Voel je de nood om helderheid te scheppen in jouw communicatie?

Je denkt bijvoorbeeld aan een nieuwe website. Of je wilt een andere doelgroep aanspreken, andere producten of diensten aanbieden.

Ik neem je mee naar buiten, naar een plek die jou andere inzichten en inspiratie geeft.
We vertoeven enkele uren in elkaars gezelschap. Jij vertelt je verhaal. Ik luister met volle aandacht, noteer en stel vragen.

Tijdens pauzes laten we even alle moetens en willens varen. Om nadien verfrist weer verder te gaan.

En als alles gezegd is, dan begint het pas.

Ervaring leert me dat de essentie pas naar boven komt en uitgesproken wordt als je het gevoel hebt dat er echt niets meer te vertellen valt. Dan pas borrelen zinnen in je op die jou zullen verbazen. Dan ontdek je wat er zich diep binnenin je afspeelt.
Daarom nemen we onze tijd.


Wat kan ik voor jou betekenen?

Ik zal:

  • Aandachtig naar je luisteren en ondertussen kernwoorden en -zinnen noteren,
  • Aandacht hebben voor jouw intonatie en expressie en notities daarvan maken,
  • Tussen de lijnen lezen en aanvoelen,
  • Goede, verdiepende vragen stellen vanuit nieuwsgierigheid en verwondering,
  • Vragen stellen die een potentiële klant je zou stellen,
  • De rode draad of draden helpen vinden,
  • Audio-opnames maken van ons gesprek.

Een interviewreeks beslaat 3 of 4 uur (inclusief pauzes).
Nadien krijg je de audio-opnames en een uitgebreid verslag met mijn notities. Gebruik ze als basis voor de verhalen die je met de wereld zult delen. Jouw authentieke verhalen.

Beslis je na ons gesprek om me in te schakelen voor het schrijven van jouw verhalen, dan hebben we alvast een stevige basis om op te bouwen.

Foto: Pieter Gregoire Media, klant: Cindy Bex van De Kleine Theeboom.